Csíksomlyói zarándoklat 2016. május 11-19.

Csiksomlyo_2014-11p

Történelmi és vallási körutazás Erdélyben

2016. május 11 -19.
1. nap, Szerda: Budapest – Keszthely – Veszprém – Budapest – szállás  Budapesten
2. nap, Csütörtök: Budapest – Nagyvárad – Kolozsvár – szállás Kolozsváron
3. nap, Péntek: Kolozsvár – Marosvásárhely – Ditró – szállás Gyergyószentmiklóson
4. nap, Szombat: Csíksomlyó -Búcsú– szállás Gyergyószentmiklóson
5. nap, Vasárnap: Ditró – Gyilkos – tó  – Békás szoros – szállás Gyergyószentmiklóson
6. nap, Hétfő: Gyergyószentmiklós – Korond – Segesvár – Brassó – szállás Brassóban
7. nap, Kedd: Brassó – Nagyszeben – Gyulafehérvár – szállás Gyulafehérváron
8. nap, Szerda: Gyulafehérvár – Déva – Vajdahunyad – Temesvár – szállás Temesváron
9. nap, Csütörtök: Temesvár – Arad – Szeged – Budapest –  szállás Budapesten
10. nap, Péntek: visszautazás egyénileg

Minden magyarnak életében legalább egyszer el kell látogatnia Erdélybe, és aki volt már, az mindig visszavágyik!

Csíksomlyó, Erdély és Székelyföld spirituális központja, ahová az emberek azért zarándokolnak, hogy lelki erőben, hitben és magyarságtudatban erősödjenek. Ennek jegyében szervezzük csíksomlyói zarándokutunkat, amely egy történelmi és kulturális erdélyi körutazással egészül ki.

Mivel a legtöbb jelentkező előbb szeretne Magyarországra utazni, és tovább szeretne

maradni, ezért kell a repülőutat egyénileg megoldani, ami ár szempontjából még kedvezőbb.

Szerdán ellátogatunk a magyar tengerre, a Balatonra és annak kulturális fővárosába, Keszthelyre. Látogatást teszünk az ország 3. leglátogatottabb kastélyába, a Festetics kastélyba, majd a középkori gótikus Magyarok Nagyasszonya templomába. Utunkat folytatva ellátogatunk Veszprémbe, ahol meglátogatjuk az érseki palotát, és lehetőség szerint találkozunk a veszprémi érsekkel, Dr. Márfi Gyula püspök atyával.

Csütörtökön indulunk Erdélybe Nagyvárad érintésével. Nagyváradon megnézzük a bazilikát, a kanonok sort, lehetőség szerint a püspöki palota látogatható részét, majd sétálunk a főutcán, ott, ahol annak idején Ady Endre is sétált. Tovább utazunk a kincses Kolozsvárra. Útközben a Királyhágón haladunk érintve Kalotaszeg központját, Bánffyhunyadot. Kolozsvárott megtekintjük a messze híre Mátyás király szoborcsoportot, a Szent Mihály templomot, Mátyás szülőházát (csak kívülről látogatható), a Házsongárdi temetőt, amely az Unesco része, továbbá séta a belvárosban.

Pénteken délelőtt megnézzük azt, ami nem fért bele csütörtökön Kolozsváron. Tovább utazunk Székelyföld fővárosába, Marosvásárhelyre, ahol megnézzük a gyönyörű szecessziós stílusban épült Kultúrpalotát, továbbá belvárosi sétát teszünk. Marosvásárhelyt elhagyva, Szászrégenen keresztül utazunk a Gyergyói medencébe, Gyergyószentmiklósra, a Maros folyó partján, akár mint egy mozgó tájképben.

Szombaton veszünk részt a híres csíksomlyói búcsún, ahol évről-évre több százezer magyar testvérünk kéri Égi Édesanyánk közbenjárását.

Vasárnap ellátogatunk szülőfalumba, Gyergyóditróba, ahol Székelyföld legnagyobb temploma ékeskedik. Részt veszünk a pünkösdi ünnepi szentmisén, továbbá megnézzük az új Szent Imre templomot, amely a felszegi részben épült 2015-ben. Délután ellátogatunk a Gyilkos – tó és a lélekszorító Békási szoroshoz.

Hétfőn a Bucsin tetőn áthaladva megérkezünk a messze híres fazekas településre, Korondra, ahol lehetőség nyílik ajándékok, emléktárgyak vásárlására. Korondról indulunk Székeudvarhelyen keresztül Farkaslaka érintésével, ahol Tamási Áron született, Segesvárra, amely az Unesco részét képzi. Megtekintjük Segesvár belvárosát, azt követően tovább utazunk Brassóba. Brassó, Erdély második legnagyobb városa, amely bővelkedik kulturális és történelmi kínálattal.

Kedden megnézzük a híres középkori Fekete templomot, a piacteret, egy teljes panorámát Brassóra Poiana felől. Brassóból a Déli Kárpátok lábánál utunkat folytatjuk Fogarason keresztül Nagyszebenbe, amely város Európa Kulturális Fővárosa is volt. Szebenben megnézzük a nagy és kis piactereket, a Gótikus evangélikus templomot, a Barokk katolikus templomot valamint belvárosi sétát teszünk. Szebent elhagyva megérkezünk Gyulafehérvárra, amely Erdély szellemi bölcsője volt.

Szerdán megtekintjük az ezer éves magyar székesegyházat, a mellette lévő kilencvenéves román ortodox székesegyházat, továbbá belvárosi sétát teszünk a gyönyörűen felújított várban. Utunkat folytatva, megérkezünk Dévára, ahol láthatjuk a várat, továbbá ellátogatunk Böjte Csaba ferences barát gyermekeihez. Délután megérkezünk Vajdahunyadra, ahol megnézzük Európa tíz legszebb várkastélyának egyikét, a Hunyadi gótikus várkastélyt. Estére megérkezünk Temesvárra.

Csütörtökön Temesváron belvárosi sétát teszünk, megnézzük a magyar katolikus székesegyházat, az ortodox katedrálist, a Millenniumi katolikus templomot és a teret, ahol a ’89-es forradalom kitört, ami által a kommunizmus összeomlott. Temesvárt elhagyva rövid szünetet tartunk Aradon, a mártír városban, ahol a 13 vértanút kivégezték. Elhagyva Erdélyt megérkezünk Szegedre, ahol megállunk egy szegedi halászlére. Utunkat folytatjuk vissza Budapestre, ahol elraktározhatjuk szívűnkbe mindazt, amit Erdélyben láttunk.

Visszautazás Clevelandbe, mindenki ahogyan rendelte a repülőjegyét

Tisztelettel, Mezei András adminisztrátor

Részletes információkért hívja a plébániát, vagy levelet írhat a lent jelzett e-mail címre!

Saint Emeric Roman Catholic Church
1860 West 22nd. St.,
Cleveland, Ohio 44113
Tel.: 216-861-1937
www.stemeric.com

saintemericparish@gmail.com

Forrás: stemeric.com

2012 nyarától technikai segítője a Bocskai Rádiónak, ahol 2013 márciusától adminisztratív és technikai vezetője is. Felállította és üzemelteti a Bocskai Rádió honlapját, ami jelenleg a leglátogatottabb a clevelandi magyar honlapok közül. A rádió hallgatóinak hetente internetes hírlevelet küld ki aktuális hírekkel és információkkal.

1 COMMENT

SZÓLJON ÖN IS HOZZÁ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez a honlap Akismet szűrőt használ, hogy kevesebb spam legyen. Olvasson többet arról, hogy hozzászólása, hogyan van feldolgozva.